piątek, 16 lutego 2018

Do czego jest zdolny człowiek w swojej doskonałej niedoskonałości?


CZŁOWIEK
Kim jesteś ty, któremu się wydaje, że wolno mu wszystko?
Kim jest twój brat, który sieje na ziemi zniszczenie?
Świat woła o opamiętanie! Ziemia krzyczy o wolność!
Zniszczenie niesie zniszczenie, śmierć rodzi śmierć.
To, co miało znaczyć dobro niesie zło.

Budowane zamki na piasku muszą w końcu runąć.
Strach w oczach dziecka słyszącego krzyk przeraża.
Światu potrzeba ciszy, ziemi potrzeba spokoju.
Zapalony znicz nad grobem przyjaźni płonie miłością.
Ludzie potrzebują snu, snu i wyciszenia.

Śpij słodko. Wyśnij swój sen o wolności, o kolorach tęczy.
Śpij mocnym snem, dodającym sił, uwalniającym od złości.
O świcie dzień wstaje, wstaje nowe życie. Otwórz oczy.
Ziemia śpiewa swoją pieśń, ziemia nie chce zniszczenia.
Słońce, wiatr i deszcz rzucają cię na kolana. Powstań.

Idź z radością przed siebie. Z pokorą w sercu pokłoń się
matce tego, co rodzi piękno, co niesie zniszczenie, kiedy mówi dość.
Z miłością w sercu przytul się do ziemi tętniącej odgłosami życia.
Wsłuchaj się w mowę prostą, zrozum jej śpiew cichy, oddaj się chwili
i odbierz przekaz. Wołanie o ciszę, wołanie o spokój, prośbę o istnienie.
07. 08.2010

 

8 komentarzy:

  1. :) piękny wiersz!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje Agnieszko i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja Blog Forum w Gdańsku zawdzięczam poznanie bardzo ciekawych ludzi, których bym na pewno nie poznał na ulicy. W tym Ciebie oczywiście. Byłem tam trzy razy. Zdrowie na razie mam i Bogu dziękuję. Też miałem niedobrą przygodę z autem. Pracuję teraz i w soboty,żeby mieć pieniądze na trochę aktywniejsze życie 
    Pozdrawiam Ciebie serdecznie i znikam do pracy Rodacy 

    Basiu
    Ziemia źle skończy. Nie jest z gumy, nie rozciąga się. Ludzi nas coraz więcej! Ile jeszcze pomieści nas??? Co nas czeka za lat 100??? Lasy się wycina pod pola uprawne. Ale lasów też jest określona ilość. Co będzie jak lasów nie będzie???
    Takie mam pytania po prostu. Pamiętam w podstawówce na geografii się uczyliśmy, że na świecie jest 2 mld ludzi. A ile teraz jest? Ile ludzi przybyło w czasie mojego niespełna 65 letniego życia???
    Zostawiam Was z tymi pytaniami
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
  4. Blog Forum Gdańsk było świetnym pomysłem na integrację blogerów z różnych stron nie tylko Polski. Podobały mi się też warsztaty. Cóż? Było minęło. Zostały wspomnienia.

    Tak Wojtku, z roku na rok Ziemia się coraz bardziej zaludnia, a do tego człowiek rządny władzy i tego "mieć, a nie być" jest w stanie zniszczyć wszystko dla osiągnięcia tego celu. Pozdrawiam z początkiem tygodnia

    OdpowiedzUsuń
  5. Basiu,
    wpadłam do Ciebie aby na dobranoc przeczytać piękny wiersz.
    Dobrej nocy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Łucjo ciszyć się Twoją obecnością u mnie :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Ten wiersz w moim odbiorze jest rytmiczny.. Kojarzy mi się z "Rajem utraconym".. No i jego wymowa jest jasna - nie trzeba aparatury interpretacyjnej, żeby zrozumieć co poeta miał na myśli..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obserwacja świata i Michael Jackson w doskonałym utworze z wymownym wideoklipem rozbudziły we mnie bardzo silne emocje, które znalazły uwolnienie w tym wierszu. Dziękuje Jurku

      Usuń

Moja twórczość zawarta w wydanych książkach.

Wydane  poniżej dwa tomiki poezji i opowiadanie były spełnieniem moich marzeń. Być może za jakiś czas nastąpi kontynuacja realizacji moich ...